مشخصات فنی، باتری، شارژر و دوربین Samsung Galaxy S22 Ultra

بازدید: 429 بازدید

اگر بخواهیم Samsung Galaxy S22 Ultra را بر اساس چیزی جز دوربین‌های آن و به ویژه قابلیت‌های زوم اپتیکال و دیجیتالی پیشرفته قضاوت کنیم، ممکن است آن را بهترین گوشی هوشمند تاریخ بنامیم. یا حداقل، بهترین گوشی سال 2022.

با این حال، جانشین آن Samsung Galaxy S23 Ultra معرفی شده است. حتی قبل از ورود جانشین آن، منصفانه نبود که S22 Ultra را تنها بر اساس دوربین‌هایش به عنوان بهترین دستگاه قضاوت کنیم هر گوشی مجموع طراحی، ویژگی‌ها، اجزاء، کاربرد و ارزش آن است. به طور کلی، این سری گلکسی سامسونگ و گلکسی نوت یک گوشی اندرویدی عالی و البته عظیم است که نه تنها تمام جعبه‌های مهم را مشخص می‌کند، بلکه ویژگی‌های بیشتری نسبت به آنچه می‌خواهید یا استفاده می‌کنید ارائه می‌دهد.

طراحی و نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra

طراحی و نمایش Samsung Galaxy S22 Ultra

  • صفحه نمایش 6.8 اینچی OLED با وضوح +WQHD
  • قاب آلومینیومی Armor با گوریلا گلس Victus+
  • قلم S که در یک سیلو در گوشی قرار دارد

یک دستگاه بی‌نظیر زیبا، سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا 6.8 اینچی به دلیل ریشه‌های نوتش شباهت زیادی به گلکسی اس 22 پلاس ندارد. از طراحی اصلی گلکسی نوت 10 شروع می‌شود، اما با مواد درجه یک‌تر آن را به جلو می‌برد.

قاب یک آلومینیوم جامد است که به شدت در برابر خم شدن مقاومت می کند. این فلز که در قسمت بیرونی به روکش کروم نزدیک شده است، بین دو صفحه Corning Gorilla Glass Victus+ قرار گرفته است. شیشه جلویی بسیار براق است و قسمت پشتی آن از جنس ساتن گرم است. هر دو کار مناسبی در دفع اثر انگشت انجام می دهند. بدنه با استاندارد IP68 گوشی نیز به خوبی در آب‌هایی که از روی آن عبور می‌کردیم قرار می‌گرفت.

روکش‌های فوق در هفت گزینه رنگی ارائه می‌شوند: مشکی فانتوم، سفید فانتومی، بورگوندی، سبز، گرافیت، آبی آسمانی و قرمز. رنگ سبز تیره جذاب است.

آیا اشاره کردیم که این یک گوشی بزرگ است؟ ابعاد آن 163.3 x 77.9 x 8.9 میلی‌متر است که از آیفون 13 پرو مکس 6.7 اینچی اپل بلندتر است، اما در کمال تعجب 229 گرم، سبک‌تر از بزرگترین گوشی اپل است. دستان کوچک با Samsung Galaxy S22 Ultra مشکل دارند. لبه‌های خمیده باعث می‌شود Galaxy S22 Ultra در دست گرفتن راحت باشد، اما فقدان لبه‌ها باعث می‌شود که مانند یک ماهی احساس لغزنده کند البته ماهی‌ای ساخته شده از شیشه سخت و فلز.

دو سطح صاف در بالا و پایین دستگاه وجود دارد. صفحه رویی عمدتاً یک صفحه فلزی نشکن است که یک سوراخ کوچک برای میکروفون دارد. سطح پایینی اسلات سیم‌کارت، پورت شارژ USB-C (تلفن با کابل USB-C عرضه می‌شود اما آجر شارژی نداردBYOB اکنون یک چیز است)، جلوپنجره بلندگو و قلم S است.

اگر شک دارید که این یک نوت در سری S است، فقط کافی است آن برآمدگی جزئی را روی پایه فشار دهید و قلم S Pen آشنا و سبک را بیرون بیاورید. این همه چیزهایی است که یک قلم S سامسونگ باید باشد، و چیزی برای خانه جدید Galaxy S22 Ultra خود دریغ نمی‌کند.

صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته است. تا رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل (WQHD+) را پشتیبانی می‌کند که تا 500ppi کار می‌کند. در مقابل، آیفون 13 پرو مکس دارای تراکم 458ppi در صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح 2778 در 1284 است. شایان ذکر است که رزولوشن پیش‌فرض S22 Ultra 2316 x 1080 (FHD+) است که سامسونگ می‌گوید از عمر باتری کمی کمتری استفاده می‌کند اگرچه در نیمه راه آزمایش خود به WQHD+ تغییر مکان دادیم و متوجه افت عملکرد باتری نشدیم.

دوربین Samsung Galaxy S22 Ultra

دوربین Samsung Galaxy S22 Ultra

  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و FOV 85 defree است.
  • دو لنز تله فوتو با سنسورهای 10 مگاپیکسلی، یک سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی
  • زوم اپتیکال تا 10 برابر، زوم فضایی تا 100 برابر افزایش یافته است

وقتی مردم می گویند، پس، اساساً یک گلکسی نوت جدید سامسونگ است، درست است؟ ما باید گوشی را ورق بزنیم تا آرایه دوربین را به آنها نشان دهیم، که برای گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا یک زنگ مرده است. از آنجایی که سامسونگ جعبه کانتوری را که یک میلی متر یا بیشتر بالای پشت S21 قرار داده بود کنار گذاشته است، مجموعه پنج لنز S22 Ultra کاملاً در خانه به نظر می‌رسد.

دوربین‌ها فقط شبیه به هم نیستند آنها تقریباً یکسان هستند. دو لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی وجود دارد: یکی f/2.4 با میدان دید 36 درجه (FOV) و دیگری f/4.9 با یک FOV 11 درجه. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با FOV 120 درجه و سپس دوربین اصلی واید 108 مگاپیکسلی (f/1.8) با FOV 85 درجه وجود دارد.

با این حال، فناوری پشتیبان این لنزها ارتقا یافته است. در حالی که سنسورهای تصویر از زمان S21 Ultra تغییر نکرده اند، سامسونگ کارهایی را روی لرزشگیر اپتیکال، تثبیت کننده تصویر دیجیتال (برای سیستم Super Steady بهتر) و پردازش تصویر انجام داده است. نتیجه عملکرد بهتر از همه لنزها است، به ویژه در عرصه زوم.

قابلیت‌های زوم Samsung Galaxy S22 Ultra به سادگی هر چیزی را که قبلاً از دوربین تلفن همراه دیده‌ایم، از بین می‌برد. بدیهی است که زوم اپتیکال 3x و 10x نه تنها جامد هستند، بلکه تصاویر واضحی از اجسام دور با وضوح کافی ارائه می‌دهند که می‌توانید جزئیات را بدون مشاهده پیکسل‌های زیاد مشاهده کنید.

زوم فضایی 30 برابری و مخصوصاً 100 برابری جایی است که، حداقل در تکرارهای قبلی فناوری سامسونگ، می‌توانید آثار قابل توجهی را در عکس‌های خود مشاهده کنید.

حالا اما این تصاویر حداقل در نگاه اول به طرز تکان دهنده ای خوب هستند. مطمئناً، نمی‌توانید بدون اینکه تصاویر به یک آشفتگی شبیه پیکاسو تبدیل شوند، زیاد برش بزنید، اما دست نخورده، اینها می‌توانند تصاویری کاملاً قابل اشتراک‌گذاری باشند.

بخشی از این به لرزشگیر مربوط می شود، که در 100x، اساساً کنترل لنز را به دست می گیرد و یک سوژه (مانند ماه) را در کادر نگه می دارد. ممکن است کمی احساس شود که دیگر کنترل لنز را در دست ندارید، اما برای مقابله با لرزش دستان شما به خوبی عمل می کند.

تصاویر واید و اولترا واید نیز از برخی جادوی پیکسلی جدید بهره می برند. سامسونگ با Galaxy S22 Ultra، Adaptive Pixel را معرفی کرد. این از nona-binning استفاده می کند (اولین بار با S21 Ultra معرفی شد)، که نه پیکسل اطلاعات را می گیرد و آنها را برای رنگ و کنتراست بهتر ترکیب می کند و آن را با وضوح کامل 108 مگاپیکسلی با زاویه باز اصلی ترکیب می کند. این لنز همچنین از لنز پنجمی که در پشت گوشی به نظر می‌رسد، کمک فوکوس خودکار دریافت می‌کند – در واقع یک سنسور فوکوس خودکار لیزری است. اگر دقت کنید، می‌توانید نور لیزر قرمز کوچکی را ببینید که از پشت شیشه بیرون می‌آید.

تقریباً هر تصویری که گرفته‌ایم عالی به نظر می‌رسد، حتی اگر نشانه‌ای از اشباع بیش از حد را تشخیص داده باشیم (اگر آنها تصویر را بیش از حد اشباع نمی‌کنند، سامسونگ نخواهد بود). در همین حال، دوربین جلو از تترا بنینگ برای ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل برای یک تصویر با کیفیت 10 مگاپیکسلی استفاده می کند.

لنزها، تثبیت‌کننده، حسگرهای تصویر و الگوریتم‌های سامسونگ نیز چیزی را که این شرکت «Nightography» می‌نامد امکان‌پذیر می‌کند. در حالی که ما اصطلاح بازاریابی را دوست نداریم، مهارت های عکاسی گوشی در شب و نور کم واضح است. می تواند آسمان شب را تا نزدیک به روز روشن کند، ماه یا چهره شما را در نور ضعیف ثبت کند، و همچنین دارای مهارت های نوردهی طولانی است.

دوربین‌های جلو و عقب عملکرد خوبی با عکاسی پرتره انجام می‌دهند، به لطف حالت پرتره که به اندازه کافی خوب است تا موهای سرگردان را از پس‌زمینه بوکه جدا کند. سامسونگ به ما گفت که این تا حدی به دلیل فناوری نقشه عمق جدید آن است. تنظیمات پیش‌تنظیمی که شامل توانایی ایجاد پس‌زمینه مجازی است (از رنگ کروماکی استفاده می‌شود تا بتوانید بعداً به راحتی پس‌زمینه دیگری را جایگزین کنید) نیز بسیار خوب هستند.

همچنین می‌توانید ویدیوهای باکیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و تا 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه بگیرید. ما از نتایج راضی بودیم.

ما کمتر تحت تأثیر قابلیت‌های ویدیوی پرتره گوشی قرار گرفتیم، که به هیچ وجه به جادوی ویدیوی حالت سینمایی آیفون 13 اپل نزدیک نمی‌شود (برای کار کردن به یک چهره در قاب نیاز دارد). قابلیت قاب‌بندی خودکار، که به معنای واقعی کلمه دوربین را به داخل و خارج می‌کند تا افراد را در کادر نگه دارد، چندان مفید به نظر نمی‌رسد – ما گمان می‌کنیم که نیاز به اصلاح بیشتری دارد.

نکته‌ای که ما در مورد قابلیت‌های فیلم‌برداری سامسونگ قدردانی می‌کنیم این است که برخلاف آیفون، به شما امکان می‌دهد فیلم بگیرید، مکث کنید و به عکاسی ادامه دهید در حالی که کل فیلمبرداری را در یک فایل ویدیویی نگه دارید. اپل باید این ویژگی را در اسرع وقت اضافه کند.

نرم افزار Samsung Galaxy S22 Ultra

  • اندروید 12 با Samsung One UI 4.1
  • برخی از برنامه‌ها، مانند پیام‌ها، با نسخه‌های سامسونگ و Google کپی شده‌اند

در حالی که Samsung Galaxy S22 Ultra یک گوشی اندروید 12 است و یکی از بهترین تلفن های اندرویدی در آن است همچنین One UI 4.1، آخرین نسخه نرم افزار رابط اندروید سامسونگ را اجرا می کند. مانند بسیاری از همپوشانی‌های اندروید، این مورد در اصل برای اعمال زیبایی‌شناسی طراحی سفارشی در بالای اندروید خالص وجود ندارد. در عوض، برخی از ابزارهای کاربردی مانند مرورگر وب و برنامه های عکس را کپی می کند و هزاران نرم افزار هوشمند و ابزارهای مفید مانند کیف پول جدید سامسونگ را اضافه می کند که باید تجربه اندروید را بهبود بخشد.

برای مثال، قابلیت‌های ویرایش عکس و ویدیوی داخلی سامسونگ قوی هستند. ما به خصوص توانایی حذف جادویی یک شی از یک عکس را دوست داریم، که مانند یک جذابیت روی عکسی از دوازده دونات کار می کرد به جای خوردن آنها، فقط آنها را یکی یکی انتخاب کرده و از تصویر اصلی حذف کردیم. این نرم‌افزار چند مصنوعات گویا را پشت سر گذاشت، اما قبل از اینکه یک دونات را به‌صورت دیجیتالی حذف کنیم، به سختی می‌توان گفت چه چیزی در آنجا بود.

همچنین یک برنامه Expert Raw رایگان قابل دانلود وجود دارد که به شما امکان می دهد به تمام ابزارهای عکاسی حرفه ای (ISO، تعادل رنگ سفید، فوکوس، سرعت شاتر) دسترسی داشته باشید و به شما امکان می دهد تصاویر خام بگیرید، که سپس در برنامه لایت روم Adobe روی گوشی ویرایش کردیم.

با این حال، این که هم اپلیکیشن Messages و هم اپلیکیشن Samsung Messages وجود دارد، عالی نیست. نمادها شبیه به هم هستند، اما آنها دو برنامه مجزا هستند. این نوع مزخرفات است که همیشه سیستم پیام رسان اندروید را کمی از iMessage iOS عقب نگه می دارد. ما یک سیستم میخواهیم RCS (سرویس های ارتباط غنی) جدید خوب است و سازگاری کامل بین برنامه ها.

سامسونگ در مورد ابزار کنفرانس ویدیویی Google Duo به روز شده گوگل سر و صدای زیادی به پا کرده است، که اولین بار در S22 Ultra شروع به کار کرد و همانطور که تبلیغ می شود کار می کند. ما یک تماس Duo با یکی از دوستان برقرار کردیم، که از هر دو طرف خوب به نظر می رسید و صدای خوبی داشت، و سپس بدون زحمت نماهای صفحه نمایش خود، برنامه هایی مانند توییتر را به اشتراک گذاشتیم و یک ویدیوی YouTube پخش کردیم که هر دوی ما توانستیم از آن لذت ببریم.

سامسونگ همچنین در حال تقویت همکاری خود با مایکروسافت است و ما برای افزودن حساب مایکروسافت خود که شامل OneDrive و مجموعه آفیس است مشکلی نداشتیم. همچنین اتصال Samsung Galaxy S22 Ultra به رایانه شخصی ویندوز 11 ما آسان بود.

ما فرآیند را از طریق تلفن شروع کردیم، و سپس مجبور شدیم از یک URL در رایانه شخصی بازدید کنیم (قرار بود به طور خودکار ظاهر شود، اما نشد) جایی که یک کد QR پیدا کردیم. دوربین S22 Ultra را به سمت کد نشان دادیم و سپس تلفن ما را در بقیه مراحل راه‌اندازی راهنمایی کرد.

با تکمیل اتصال، ما توانستیم گوشی خود را از طریق دسکتاپ با استفاده از ماوس کنترل کنیم. ما حتی قبل از اینکه اتصال قطع شود، آسفالت 9 را برای یک ثانیه داغ اجرا کردیم.

در حالی که در آزمایش‌های ما، فوراً مشخص نبود که ترکیب این پلت‌فرم‌ها چگونه برای کاربر مفید است، ما فکر می‌کنیم که توانایی دسترسی سریع به داده‌ها، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی مطمئناً بخشی از جذابیت است.

مشخصات و عملکرد Samsung Galaxy S22 Ultra

مشخصات و عملکرد Samsung Galaxy S22 Ultra

  • یک پردازنده 4 نانومتری، Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 در اکثر نقاط جهان
  • چیپست اگزینوس 2200

در طی تقریباً یک هفته آزمایش شدید، Samsung Galaxy S22 Ultra هرگز ما را ناامید نکرد. این یک گوشی سریع و قدرتمند است. پردازنده 4 نانومتری (در تلفن آزمایشی ما چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 است – انگلستان یا استرالیا چیپست Exynos 2200 خود سامسونگ را دریافت خواهند کرد.)

برای آنچه ارزش دارد، در اینجا اعداد دستگاه ما که با 12 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده است، آورده شده است.

اعداد اپل بهتر است، اما سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا در تمام وظایف کندتر احساس نمی‌کند. شاید تنها موقعیتی که در آن لکنت کوچکی را تشخیص دادیم، پخش ویدیوی 8K بود.

کیفیت تماس به طور کلی عالی بود. ما می توانستیم به وضوح صدای تماس گیرنده خود را بشنویم، و آنها به ما گفتند که به همان اندازه واضح از آنجا عبور می کنیم. عملکرد 5G به نوبه خود عالی و متوسط بود به نظر می رسید بستگی به این دارد که چقدر به یک برج 5G مناسب نزدیک بودیم.

عمر باتری Samsung Galaxy S22 Ultra

 باتری Samsung Galaxy S22 Ultra

  • باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر بی سیم
  • نتوانست انتظارات ما را برای عمر باتری برآورده کند

مانند گلکسی اس 21 اولترا، اس 22 اولترا نیز دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر وایرلس است. در آزمایش‌های ما، باتری برای یک روز کامل از فعالیت‌های متنوع (تقریباً از ساعت 7 صبح تا 11 شب) خوب بود، اما نه خیلی بیشتر (این مورد برای تنظیمات صفحه‌نمایش میان رده و وضوح بالا یکسان بود).

ما کمی تعجب کردیم که چنین باتری بزرگی یک روز و نیم عمر باتری را تامین نمی کند. شاید تراشه 4 نانومتری جدید به اندازه ای که سامسونگ انتظار داشت کارآمد نباشد.

این گوشی دارای یک محفظه بخار داخلی و مواد همگام حرارتی است. با این وجود، هنگام انجام کارهای مختلف از جمله مرور وب، عکاسی و بازی برای مدت طولانی، مقداری گرما را در پشت تلفن تشخیص دادیم. ما نمی دانیم که آیا سامسونگ می‌تواند عملکرد باتری را با برخی از ترفندهای نرم افزاری بهبود بخشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، تلفن همراه با شارژر عرضه نمی شود، فقط کابل USB-C برای اتصال به یک شارژر عرضه می شود یک شوک بالقوه برای افرادی که نسبت به Note قبلی ارتقا می یابند. همچنین، بسته داخل جعبه دیگر شامل مجموعه ای از هدفون ها نمی شود، و در حالی که این حداقل تا حدی منطقی است، زیرا گوشی دیگر جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد، احساس می کنید سامسونگ در حال درخواست پول بیشتر است. به شما کمتر می دهد

Samsung Galaxy S22 Ultra احتمالا برای همه مناسب نیست. این گوشی غول پیکر، گران است و ممکن است برای افرادی که صرفاً یک صفحه نمایش خوب، عکس های مناسب و یک تجربه خوب در رسانه های اجتماعی روی صفحه نمایش می‌خواهند، بسیار زیاد باشد.

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت