مشخصات فنی، باتری، شارژر و دوربین سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

بازدید: 468 بازدید

سامسونگ گلکسی اس21 اولترا بهترین گوشیی بود که سامسونگ در سال 2021 رونمایی کرد. گوشی اس21 اولترا با صفحه نمایش بزرگ، پنج دوربین و بهترین زوم روی هر تلفن اندرویدی که به راحتی در دسترس است، ما را شگفت زده کرد. در این مقاله مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس21 اولترا به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته است.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

سامشونگ گلکسی اس 21 اولترا

  • گوشی بزرگ با نمایشگر عالی 6.8 اینچی و نرخ رفرش 120 هرتز
  • دوربین Contour Cut نشان داده است که تفرقه افکن است، اما منحصر به فرد به نظر می رسد
  • طیف گسترده ای از انتخاب رنگ
  • گلکسی اس 21 اولترا یک گوشی هوشمند با ظاهری زیبا است

علاوه بر رنگ مشکی و شبیه به Vantablack، رنگ نقره‌ای فانتوم نیز در همه جا به فروش می‌رسد، در حالی که فروشگاه آنلاین خود سامسونگ سه گزینه دیگر را ارائه می‌دهد: فانتوم تیتانیوم، فانتوم ناوی و فانتوم قهوه‌ای.

هر رنگی که انتخاب می‌کنید، روکش مات هر کدام نسبت به سری S20 که دارای درخشندگی انعکاسی بود که کمی پلاستیکی و ارزان به نظر می رسید، پیشرفت قابل توجهی دارد.

هر دو گلکسی اس 21 اولترا و اس 21 پلاس دارای پشتی گوریلا گلس صاف هستند، در حالی که گلکسی اس 21 با پشتی پلی کربنات (بخوانید: پلاستیک) چسبانده شده است که در لمس کمتر احساس نرمی می‌کند. فقط در یک مقایسه جانبی، مصرف کنندگان متوسط می‌توانند تفاوت را تشخیص دهند.

ما متوجه شده‌ایم که S21 Ultra در جایی که باید باشد بزرگ است، در حالی که هر چیزی را که نمی‌خواهید ببینید به حداقل می‌رساند. به عنوان مثال، صفحه نمایش بزرگ آن دست را تا 6.8 اینچ دراز می‌کند، اما صفحه نمایش لبه به لبه خمیده به این معنی است که قاب تقریباً وجود ندارد و دوربین جلوی 40 مگاپیکسلی پشت یک سوراخ کوچک پنهان می شود که به راحتی می توان پس از چند بار نادیده گرفت.

صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا اولین (در میان گوشی‌های هوشمند) سامسونگ است که می تواند با نرخ رفرش 120 هرتز در حالی که وضوح پیکسلی Quad HD دارد کار کند. کل سری S20 و Note 20 Ultra شما را مجبور کردند که بین 120Hz/60Hz و Quad HD/Full HD یکی را انتخاب کنید، در حالی که S21 و S21 Plus جدید در حالت Full HD + با 120 هرتز به طور پیش فرض فعال هستند.

نیاز به رزولوشن بالاتر از Full HD در میان گوشی‌های هوشمند توسط هدست‌های VR ایجاد می‌شود وقتی پیکسل‌ها به صورت شما نزدیک بودند، می‌توانید اثر درب صفحه را در وضوح‌های پایین‌تر ببینید. اما به نظر می‌رسد سامسونگ، همراه با کل صنعت موبایل، تمام ابتکارات واقعیت مجازی مبتنی بر تلفن را خنک کرده است.

این هنوز هم بهترین صفحه نمایش سامسونگ است، اما به دلایل دیگر. ما متوجه شدیم که بدنه 6.8 اینچی راحت‌تر از آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی قابل درک است و این تا حد زیادی به لطف صفحه نمایش خمیده و باریک بودن کلی دستگاه سامسونگ است. لبه‌های منحنی در S21 Ultra ظریف هستند و به اندازه دستگاه‌های قبلی سامسونگ مشخص نیستند و این به معنای فشارهای اشتباه کمتر است.

ما همچنین روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس 20 اولترا را در فضای باز آزمایش کردیم و در صورت لزوم به طور خودکار تا 1500 نیت فوق‌العاده تقویت می‌شود. سایر گوشی‌های دارای صفحه نمایش AMOLED، از جمله S21 و S21 Plus، حداکثر 1200 نیت دارند و هر ذره به نور مستقیم خورشید کمک می‌کنند.

حسگر اثرانگشت داخل صفحه‌نمایش سامسونگ که از فناوری اولتراسونیک توسط کوالکام استفاده می‌کند، برای اولین بار در سری گلکسی S21 معرفی شد. این پد بیومتریک نامرئی 1.7 برابر مساحت بیشتری دارد، و ما متوجه شدیم که قرار دادن انگشت شست ما اغلب بی‌طرفانه‌تر است با توجه به این واقعیت که باز کردن قفل با چهره در زمانی که اغلب پشت ماسک پنهان می‌شویم، بی‌فایده است.

قلم  S Pen سازگار سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

قلم  S Pen سازگار سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

  • اولین بار در سری S سامسونگ که با قلم کار می کند
  • مانند سری گلکسی نوت داخل گوشی جا نمی شود
  • سازگار با انواع قلم و همچنین قلم S سامسونگ

گلکسی اس 21 اولترا اولین گوشی سامسونگ بدون نوت است که با قلم S Pen سازگار است و این روندی است که ما دوست داریم ببینیم. با این حال، همه چیز در اینجا کمی متفاوت عمل می‌کند: قلم S همراه با تلفن همراه نیست و حتی زمانی که خرید جداگانه انجام می‌دهید، هیچ راهی برای جاسازی قلم در بدنه گوشی وجود ندارد.

یک قاب فولیو وجود دارد که یک قلم S جدید طراحی شده را نگه می‌دارد که نسبت به نسخه‌ای که در داخل بدنه گوشی‌های گلکسی نوت قرار می‌گیرد، کمی بزرگ‌تر و راحت‌تر است. این قاب به‌خوبی در بخش داخلی قاب قرار می‌گیرد.

ما توانستیم یادداشت‌های سریع را یادداشت کنیم و همه گزینه‌های Air Command را که شامل ویژگی‌های مختلفی است که می‌توانید بدون لمس صفحه‌نمایش گوشی استفاده کنید، نمایش دهیم. اگرچه می‌توانید از هر قلم قدیمی Note با تلفن خود استفاده کنید، اما از این واقعیت که قلم S جدید بزرگتر و راحت‌تر از قلم Note S است.

دوربین سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

دوربین سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

  • یک دوربین فوق العاده قدرتمند با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی
  • دوربین چهارگانه همچنین شامل دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسل اولترا واید است
  • دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی نیز عملکرد قوی را ارائه می دهد

برای کلوزآپ افراطی خود آماده اید؟ Samsung Galaxy S21 Ultra با پنج دوربین و محدوده زوم 100 برابری، این بار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، حتی اگر عکس‌های دانه‌دار «Space Zoom» همچنان آستانه کیفیت ما را برای ارسال آسان در حساب‌های اینستاگرام ما برآورده نکنند.

این زوم‌های 3 برابری، 10 برابری و گاهی در شرایط با نور خوب، زوم‌های 30 برابری است که عکس را با وضوح خیره‌کننده‌ای به تصویر می‌کشد. چیزی که در بازه های 30x (و 100x) بیشتر کمک می کند، ویژگی جدید قفل سه پایه است که از پرش تصویر منظره یاب جلوگیری می کند، چیزی که هنگام بزرگنمایی محکم در S20 Ultra ممکن است ناراحت کننده باشد. پس از یک ثانیه، دوربین S21 Ultra روی سوژه‌ای که به رنگ زرد در گوشه کوچک‌نمایی شده است ثابت می‌کند و لرزش به‌طور جادویی کاهش می‌یابد.

دوربین اولترا واید

رفتن از دوربین اولترا واید در 0.6 برابر به زوم دیجیتال 30 برابر با عکس های قابل استفاده در هر مرحله نشان می‌دهد که سامسونگ از اپل و دوربین‌های آن در آیفون 12 پرو مکس (با سقف 2.5 برابر اپتیکال) جدا می شود. / 12 برابر دیجیتال)، و پیکسل 5 گوگل (بدون تله فوتو). هیچ کس (به جز هوآوی) در گوشی‌های سال 2021 روی گوشی هوشمندی مانند این زوم نمی‌کند.

بله، داشتن دو دوربین تله‌فوتو کاملاً مضحک به نظر می‌رسد، اما آنها دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند: 3x و 10x، همه بدون نیاز به دیجیتال و هیبریدی در این بین. عملکرد زوم در هر دو اپتیکال است، اگرچه نرم افزار دوربین سامسونگ اغلب ذهن خود را دارد. متوجه شدیم که می‌تواند تصمیم شما را بازنویسی کند و انتخاب کند که از کدام دوربین استفاده شود (احتمالاً بر اساس دیافراگم‌های مختلف و نور محیط شما). بنابراین ممکن است با حسگر اصلی عکس‌های «زوم‌شده» بگیرد و سپس برای شبیه‌سازی آن بزرگ‌نمایی، آن را برش دهد. کمی غیرقابل پیش بینی است، اما بیشتر عکس‌ها خوب از آب در می آیند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه شاتر را فشار دهید.

دوربین تله فوتو مورد علاقه قبلی ما از سامسونگ، در Note 20 Ultra، دارای زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 50 برابر بود. بنابراین زوم اپتیکال 10 برابری در S21 Ultra شما را به سوژه‌های دور نزدیک‌تر می‌کند، در حالی که اپتیکال 3 برابری برای عقب کشیدن آن کمی بدون اعوجاج دیجیتال مفید است.

دوربین تله فوتو اپتیکال 10 برابر یک سوژه متحرک

سال به سال بزرگترین پیشرفت مربوط به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که اولین بار در S20 Ultra ظاهر شد اما در زمان عرضه با مشکلات فوکوس خودکار مواجه شد. این مشکل در S21 Ultra به لطف اضافه شدن فوکوس خودکار تشخیص فاز به کمک لیزر، که در S20 Ultra وجود نداشت، برطرف شد (Note 20 Ultra این ویژگی را داشت). در نهایت، می‌توانید جزئیات بیشتری را از عکس‌های 108 مگاپیکسلی و سلفی‌های 40 مگاپیکسلی انجام دهید، که برش پس از عکس را آسان‌تر می‌کند. در غیر این صورت، بدون برش، تفاوت بزرگی در توییتر و اینستاگرام نخواهید دید.

ما متوجه شدیم که دوربین Galaxy S21 Ultra محدوده دینامیکی بهبود یافته‌ای را در عکس‌های خارج از منزل ارائه می‌کند (عکس‌هایی با آسمان روشن و ساختمان‌های تاریک‌تر را ببینید) نسبت به مدل‌های قبلی خود، و سامسونگ اکنون فایل‌های خام ۱۲ بیتی را برای انعطاف‌پذیری بیشتر در هنگام ویرایش ارائه می‌کند. سری آیفون 12 پرو هنوز هم برای بسیاری از عکس‌های زوم نشده، به‌ویژه عکس‌های داخل خانه و شب، برنده است، اما سامسونگ و حالت شب دقیق‌تر تنظیم‌شده‌اش (به سادگی نوردهی را افزایش نمی‌دهد) کمک می‌کند این شکاف را کاهش دهد.

همه گوشی‌های سری گلکسی اس 21 اکنون ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را از همه دوربین‌ها ضبط می‌کنند و 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه برمی‌گردند. اما این حالت جدید Director’s View است که امسال توجه ما را به خود جلب کرد: می‌توانید همزمان با دوربین جلو و عقب ویدیو بگیرید. ولاگرها و سایر سازندگان محتوا از این واقعیت که می توانند عکس‌های واکنشی از خود ضبط کنند، لذت خواهند برد، که می‌توانند در کنار فیلم اصلی خود قرار دهند.

Director’s View ایده‌ای است که در اکثر گوشی‌ها به آن نمی‌رسد (سری آیفون 12 برای انجام این کار به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارد). این دوربین به افزودنی‌های متمرکز بر ویدیو در سال گذشته می‌پیوندد، مانند میکروفون‌های بزرگ‌نمایی برای ثبت بهتر سوژه‌ای که روی آن بزرگ‌نمایی می‌کنید، و حالت Single Take بهبودیافته برای ضبط ویدیو و عکس‌برداری همزمان.

دوربین تله فوتو مورد علاقه قبلی ما از سامسونگ، در Note 20 Ultra، دارای زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 50 برابر بود. بنابراین زوم اپتیکال 10 برابری در S21 Ultra شما را به سوژه‌های دور نزدیک‌تر می‌کند، در حالی که اپتیکال 3 برابری برای عقب کشیدن آن کمی بدون اعوجاج دیجیتال مفید است.

مشخصات و عملکرد سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

  • اسپرت کوالکام اسنپدراگون 888 در ایالات متحده، اگزینوس 2100 در جاهای دیگر
  • با 12 گیگابایت رم شروع می شود، اما یکی از گزینه ها شامل 16 گیگابایت است
  • گزینه های ذخیره سازی ضعیف بدون پشتیبانی از microSD

سری گلکسی اس 21 به دو دلیل سریع‌تر است: اولین چیپ‌ست‌های جدید را نشان می‌دهد و نرم‌افزار کمی ساده‌تر شده است و رابط همیشه در حال تکامل OneUI 3.0 به اندروید 11 گره خورده است.

در قلب هر سه گوشی S21 یکی از دو چیپست سریع قرار دارد: اسنپدراگون 888 کوالکام (ایالات متحده) یا اگزینوس 2100 خود سامسونگ (تقریباً در هر جای دیگری). هر دو بسیار سریع به نظر می‌رسند

چیزی که باید بیشتر به آن توجه کنید اندازه‌های حافظه داخلی است. بسیاری از مردم با این واقعیت که سری S21 دارای اسلات کارت microSD برای ذخیره سازی قابل ارتقا نیستند، خاموش شده اند، و صادقانه بگویم، ما در این زمینه با شما هستیم. گنجاندن اسلات‌های microSD همیشه پیشنهاد سامسونگ را به جای اپل برای ما آسان‌تر می‌کرد، زیرا می‌توانستید فضای ذخیره‌سازی کمتری داشته باشید و بعداً آن را ارتقا دهید.

حافظه داخلی 128 گیگابایتی سطح پایه با 12 گیگابایت رم ممکن است برای همه کافی نباشد. می‌خواهید نسخه‌ای با فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی و 12 گیگابایت رم را افزایش دهید، یا حداکثر تا 256 گیگابایت حافظه رم را با 16 گیگابایت رم افزایش دهید. رم تفاوت چندانی در گوشی ایجاد نمی کند، اما اگر فضای ذخیره سازی شما تمام شود قطعا متوجه خواهید شد.

قبل از خرید S21 Ultra باید تصوری از فضای مورد نیاز خود داشته باشید و این چیزی است که طرفداران سامسونگ به ندرت باید به آن فکر کنند، زیرا کارت‌های microSD همیشه یک طرح جایگزین خوب بودند.

بخشی از دلایلی که S21 Ultra به نظر می‌رسد این است که سامسونگ رابط نرم افزاری خود را ساده تر کرده است. با رابط OneUI 3.0، منوها اکنون قبل از اجرای کاری که می‌خواهید انجام دهید، پنجره‌های غیرضروری کمتری را در چهره شما می‌اندازند. برای مثال، روشن کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، بلافاصله تنظیمات را انجام می دهد.

دستیار بیکسبی هرگز نمی‌میرد (میکروسافت کلیپی قرن بیست و یکم) هنوز در سری S21 وجود دارد، اما خوشبختانه دکمه اختصاصی Bixby دیگری وجود ندارد، بنابراین به‌طور تصادفی صدای Bixby را راه‌اندازی نمی‌کنید. Bixby Today، سمت چپ ترین منوی سابق گوشی‌های سامسونگ نیز از بین رفته است. این کارت با کارت‌های دستیار Google (که قبلاً Google Now نامیده می‌شد) جایگزین شده است که در ارائه اطلاعات مرتبط‌تر به روز شما مهارت دارند.

عمر باتری سامسونگ گلکسی اس21 اولترا

  • یک روز کامل استفاده از شارژ کامل باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • عمر باتری در حالت 120 هرتز و QHD بدتر است
  • در جعبه S21 Ultra شارژری وجود ندارد

عمر باتری گلکسی اس 21 اولترا در طول آزمایش عادی ما ثابت بود، یعنی یک روز کامل و تغییر اما زمانی که نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتزی را به حداکثر رساندیم و رزولوشن را به Quad HD رساندیم، باتری را خیلی سریع تر مصرف کردیم.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با ظرفیت گلکسی اس 20 اولترا مطابقت دارد و اگر تنظیمات پیش فرض سامسونگ را رعایت کنید، عمر باتری تمام روز را خواهید داشت. رزولوشن خارج از جعبه روی 1080p تنظیم شده است (باز هم، اکثر کاربران تفاوت زیادی بین Full HD و Quad HD متوجه نمی‌شوند).

همچنین این واقعیت که نرخ نوسازی 120 هرتز متغیر است کمک کننده است. از نظر فنی تا 120 هرتز است، بنابراین اگر نیازی به این کار نباشد، آنقدر بالا نخواهد بود و باعث صرفه جویی در باتری شما می‌شود. نرم‌افزار پشتیبان سامسونگ بسته به فعالیت شما به‌طور خودکار بین ۱۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود: خواندن کتاب الکترونیکی (کم) در مقابل انجام یک بازی سه بعدی (بالا).

با گلکسی اس 21 شارژری نخواهید گرفت و سامسونگ شرط می‌بندد که یک شارژر قدیمی در دست دارید یا با قیمتی جدید با تخفیف می‌خرید. شامل یک کابل USB-C-to-USB است، اما برای شارژ سریع آن با 25 وات، یکی از شارژرهای سریع جدیدتر را برای این گوشی می‌خواهید (تلفن های سامسونگ از آنجایی که S10 5G یک شارژر 25 واتی در جعبه داشتند). همچنین می‌توانید به‌صورت بی‌سیم سریع تا 15 وات شارژ کنید و Samsung Galaxy Buds Pro یا هر چیزی را که Qi شارژ می‌کند، به‌صورت معکوس شارژ کنید.

سامسونگ به هیچ وجه از شارژ 45 واتی در سری S21 پشتیبانی نمی کند، چیزی که ممکن است یک گام به عقب به نظر برسد.

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت