مشخصات فنی، باتری، شارژر و دوربین سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

بازدید: 476 بازدید

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا چهره‌ای آشنا را ارائه می دهد که در یک نگاه شبیه به نسل قبلی خود به نظر می‌رسد. با این حال، تغییرات وجود دارد، آنها به اندازه تغییراتی که در گلکسی S23 و S23 Plus خواهید دید، نیستند.

یک طراحی مربع آشنا میزبان نمایشگر اصلاح شده ای است که سطح مسطح بیشتری را ارائه می‌دهد و به قلم S Pen فضای بیشتری برای کار می دهد. در جلو و عقب اکنون از جدیدترین و انعطاف‌پذیرترین گوریلا گلس Victus 2 استفاده می‌شود، و تمام معایب مدل قبلی از جمله مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب، و شارژر سیمی 45 وات همچنان باقی مانده‌اند.

برخی از عناصر مانند صفحه نمایش 6.8 اینچی 1 هرتز تا 120 هرتز Dynamic AMOLED 2X تطبیقی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغییرات ظاهری جزئی دریافت کرده اند.

سامسونگ همچنین تعهد خود را مبنی بر ارائه حداکثر چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی در سراسر سری گلکسی S23 تمدید کرده است. هر سه دارای رابط کاربری One UI 5.1 در اندروید 13 هستند، که همکاری بهتری در Samsung Notes و داشبورد حریم خصوصی پیشرفته، از جمله موارد دیگر، جمع می‌شود. در این نوشته گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا به طور کلی بررسی شده است.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا در سه پیکربندی ذخیره‌سازی با 8 گیگابایت رم در مدل پایه و 12 گیگابایت در دو مدل حافظه بالاتر عرضه می‌شود.

در غیر این صورت مشخصات در هر سه نسخه ثابت می‌ماند:

  • سلول سرصفحه – ستون 1
  • ابعاد: 78.1 x 163.4 x 8.9 میلی متر
  • وزن: 234 گرم
  • صفحه نمایش: 6.8 اینچ 120 هرتز Dynamic AMOLED 2X
  • رزولوشن: 3088 x 1440 پیکسل
  • ریزپردازنده: پلتفرم موبایل کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای Galaxy
  • رم: 8 گیگابایت / 12 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت / 512 گیگابایت / 1 ترابایت
  • سیستم عامل: اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
  • دوربین‌های عقب: 200 مگاپیکسل عریض، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 10 مگاپیکسل تله فوتو (3x)، 10 مگاپیکسل تله فوتو (10x)
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • شارژر: 45 وات (سیمی) + بی سیم و بی سیم معکوس
  • رنگ: مشکی فانتوم، کرم، سبز، اسطوخودوسی
  • رنگ های انحصاری Samsung.com: آبی آسمانی، گرافیتی، لیمویی، قرمز

طرح سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

طرح سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • طراحی تقریباً مشابه با مدل قبلی
  • ظاهر و مواد درجه یک
  • اعتبار زیست محیطی بهبود یافته است

اس 22 اولترا اولین گوشی سامسونگ بود که واقعاً حساسیت های گلکسی اس و گلکسی نوت را با هم ترکیب کرد و با انجام این کار زیبایی شناسی دوربین سلف خود را کنار زد. در عوض، شکل تمیزتر و مربعی بیشتری را ترجیح داد. تا حدی به عنوان وسیله ای برای تمایز بیشتر خود از S22 و S22 Plus استاندارد، اما همچنین به منظور تطبیق فیزیکی یک قلم S Pen یکپارچه.

تلاش‌های عالی این شرکت در زمینه دوام نیز همچنان ادامه دارد، با گواهی IP68 حفاظت از نفوذ گرد و غبار و آب، قاب آلیاژی آلومینیومی Armor انعطاف‌پذیر و برای اولین بار در هر گوشی، آخرین گوریلا گلس Victus 2 از Corning. این نیز چیز خوبی است، زیرا لبه‌های گرد (حتی اگر امسال کمی کمتر گرد شده باشند)، همراه با جلو و پشت صاف، و اندازه بسیار زیاد گوشی، استفاده از یک دست را دشوار می‌کند.

با وجود تمام فناوری‌های پیشرفته‌ای که سامسونگ توانسته در سری S23 قرار دهد، سعی کرده است از نظر مواد سازگار با محیط‌زیست نیز پیشتاز باشد، و مدل اولترا قهرمان واقعی این ابتکار است. 80 درصد از فیلم دکو استفاده شده در ساخت پشت تلفن، و 22 درصد از شیشه استفاده شده در سراسر بدنه آن، به همراه 20 درصد از پوشش داخلی قلم S بازیافت می شود.

سامسونگ ادعا می کند که سایر مواد بازیافتی که به شکل S23 Ultra چکش شده اند عبارتند از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده، بشکه های آب، بطری های PET و آلومینیوم بازیافتی قبل از مصرف، که در ساخت قطعات کمک کرده است. S22 Ultra مانند کلیدهای صدا و سینی سیم کارت، چیدمان بلندگو، چیدمان آنتن 5G و موارد دیگر.

در حالی که سامسونگ تنها نیست که برای بهبود مشخصات سبز گوشی‌هایش تلاش می کند، این مطمئناً پر سر و صداترین چیزی است که ما در مورد یک گوشی خاص در این زمینه دیده ایم و نشان دهنده فشاری است که امیدواریم با سازندگان رقیب گوشی در آینده ادامه یابد.

نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • تجربه نمایش آشنا برای سلف
  • نوید رنگ‌های دقیق‌تر و مشاهده راحت‌تر چشم
  • تجربه قلم S Pen پاسخگو

جدا از کاهش انحنای لبه‌های آن و محافظت بیشتر به لطف گوریلا گلس ویکتوس 2 جدید، نمایشگر S23 Ultra تجربه‌ای آشنا به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد.

همانطور که در Ultra سال گذشته، یک پنل 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1440 x 3088 و نرخ تازه‌سازی پویا که می‌تواند بین 1 هرتز و 120 هرتز تغییر کند، به‌طور خودکار تغییر می‌کند تا بهره‌وری انرژی یا سیالیت بصری را در صورت نیاز در اولویت قرار دهد. با نمایش نرخ نمایش روی صفحه با استفاده از گزینه‌های توسعه‌دهنده، می‌توانم سوئیچ صفحه نمایش را بین 24 هرتز، 48 هرتز، 60 هرتز و 120 هرتز ببینم، که طیف وسیع‌تری از فرکانس‌ها نسبت به هر تلفن اندرویدی دیگری است که دارای پویایی است. نرخ تازه سازی، که از ادعاهای سامسونگ در مورد بهره وری انرژی بیشتر در این نسل پشتیبانی می‌کند.

نمایشگرهای سامسونگ از زیباترین نمایشگرهای موجود در موبایل هستند و S23 Ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگ‌ها و دید حتی در برابر نور شدید محیط عالی هستند، با زوایای دید که حداقل افت روشنایی را نشان می‌دهند و سازگاری خوبی با رنگ‌ها دارند. در واقع، سامسونگ ظاهراً نمایشگر را طوری تنظیم کرده است که این بار رنگ‌های دقیق‌تری را در برابر طیف وسیع‌تری از سناریوهای نور محیطی ارائه دهد (به طور دقیق، سه مورد)، با چیزی که آن را تقویت‌کننده دید پیشرفته می‌نامد. تنظیم تن و رنگ در صورت نیاز

برای سری S23، مدل‌های استاندارد و پلاس در بخش طراحی به خوبی عمل کرده‌اند، در حالی که S23 Ultra تنها اصلاحات ظریفی را ارائه می‌دهد که برای کسانی که با S22 Ultra آشنا هستند تقریباً غیرممکن خواهد بود.

پروفیل مشابهی به شکل قرص از بالا به پایین وجود دارد، با شیشه خمیده جلو و عقب که به یک قاب فلزی وارد می‌شود، اگرچه یکی از تغییراتی که کاربران S22 Ultra ممکن است در هنگام برداشتن S23 Ultra متوجه شوند، کاهش شعاع لبه‌های منحنی آن است. صفحه نمایش، به شما سطح مسطح بیشتری می دهد تا از قلم S یکپارچه استفاده کنید. یک ترفند ظریف اما خوشایند، از نظر عملکردی است.

با عرضه رنگ‌های S23 که امسال در کل محدوده ثابت هستند، می‌توانید Ultra را در یکی از چهار رنگ  مشکی فانتوم، کرم، سبز و اسطوخودوسی در بیشتر مکان‌ها انتخاب کنید. با این حال، مانند سال‌های گذشته، تعداد انگشت شماری از رنگ‌های انحصاری برای Samsung.com وجود دارد، از جمله آبی آسمانی، گرافیتی، لیمویی و قرمز.

دوربین سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

دوربین سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • اولین گوشی سامسونگ با سنسور 200 مگاپیکسلی
  • تجربه بهبود یافته “Nightography” برای عکس‌ها، پرتره و ویدئو
  • عکاسی RAW یکپارچه Expert اکنون تا 50 مگاپیکسل را پشتیبانی می کند

دوربین‌ها یکی از حوزه‌هایی هستند که Ultra همیشه با نگاه کردن به بهترین گوشی‌های سامسونگ در دسترس بوده است و راه‌اندازی چند سنسوری که این شرکت در چند نسل اخیر از آن استفاده می‌کرده است به طور مداوم تضمین می‌کند که این دستگاه‌ها مکانی را در بالا یا نزدیک به آن پیدا کنند. سال به سال بهترین تلفن های دوربین دار ما جمع آوری می شوند.

در حالی که حسگرهای 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دوگانه 3x و 10×10 مگاپیکسلی تله فوتو در پشت S23 Ultra کاملاً آشنا به نظر می رسند، این تلفن از سنسور اصلی رزولوشن 108 مگاپیکسلی که در ورودی های قبلی این سری دیده می شد کنار می‌زند و آن را جایگزین می کند برای اولین بار در یک سامسونگ. تلفن با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی؛ تصور می‌شود ISOCELL HP2 است.

چنین تغییری در سخت افزار گاهی اوقات می تواند منجر به افت کیفیت برای برخی از تولید کنندگان شود. تیم‌های دوربین‌شان به زمان نیاز دارند تا الگوریتم‌ها و علم رنگ‌های خود را دوباره تنظیم کنند تا بهترین‌ها را از اجزای جدید دریافت کنند (چیزی که در گذشته با شرکت‌هایی مانند OnePlus اتفاق افتاده است). اما همانند حرکت گوگل به سمت سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در سری پیکسل 6 خود و تغییر اپل از سنسور 12 مگاپیکسلی به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی در سال بعد، با خط تولید آیفون 14 پرو، واضح است که تیم دوربین سامسونگ از خروجی اطمینان حاصل کرده است. از سنسور پیکسل تطبیقی 200 مگاپیکسلی جدید S23 Ultra مانند نسل قبلی خود، تجربه ای ثابت و چشمگیر را در خارج از دروازه ارائه می‌دهد.

کارایی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

کارایی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • چیپست کلاس پرچمدار سفارشی عملکرد استثنایی را ارائه می دهد
  • حافظه و ذخیره سازی سریعتر و کارآمدتر از بسیاری از رقبا
  • افزایش عملکرد نسبت به استاندارد 8 Gen 2 ناچیز است

این واقعاً یک راز نیست که سامسونگ در مکان‌های بالایی ارتباطات دارد، Wear OS 3 را با Google ساخته و چند نسل اخیر تراشه‌های پرچم‌دار خود را در همکاری با کوالکام توسعه داده است، اما این همکاری برای سال 2023 به چیزی استثنایی تبدیل شده است.

در حالی که پیش از این، کاربران در بازارهای مختلف می‌توانستند دستگاه‌های گلکسی اس مجهز به سیلیکون اگزینوس سامسونگ یا کوالکام اسنپدراگون را انتظار داشته باشند، سری گلکسی اس 23 جدیدترین و بهترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام را در سراسر جهان به دست می‌آورد.

این امر باعث از بین رفتن تفاوت‌های عملکردی می‌شود که قبلاً باعث می‌شد کاربران گوشی‌های گلکسی اس مجهز به اگزینوس احساس عقب‌نشینی کنند و همچنین به جنبه‌هایی مانند پردازش دوربین (به لطف استفاده از ISP یکسان در مناطق مختلف) و پایداری عمر باتری کمک می‌کند.

نه تنها 8 Gen 2 قبلاً قابلیت‌های خود را نشان داده است بلکه سامسونگ موفق شده است به یک نوع تنظیم شده انحصاری SoC به نام ‘Snapdragon 8 Gen’ دسترسی پیدا کند. 2 پلتفرم موبایل برای کهکشان. به طور خلاصه، هسته اصلی Cortex-X3 داخل چیپست به 3.36 گیگاهرتز اورکلاک شده است (به جای 3.2 گیگاهرتز، همانطور که استاندارد است). بدون به خطر انداختن کارایی یا طول عمر باتری.

همانطور که نیک پورتر از سامسونگ در مصاحبه ای قبل از عرضه این گوشی اشاره کرد، محفظه به طور متوسط 2.7 برابر در کل سری S23 بزرگتر است و به بازده حرارتی کمک می‌کند، در حالی که استفاده از حافظه سریعتر و کارآمدتر LPDDR5X و حافظه UFS 4.0، عملکرد و کیفیت زندگی بالاتری را نیز به همراه دارد.

باتری سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

باتری سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • شارژ سیمی تا 45 وات
  • شارژ بی سیم 15 واتی و 4.5 وات شارژ بی سیم معکوس
  • باتری با ظرفیت مشابه S22 Ultra، اما 20 درصد راندمان بهبود یافته است

مشخصات باتری مشابه S22 Ultra است، با یک سلول 5000 میلی آمپر ساعتی در S23 Ultra که از شارژ سیمی 45 واتی (همراه با شارژ بی سیم و معکوس بی سیم) پشتیبانی می‌کند، با این حال، سامسونگ ادعا می‌کند که اثر جمعی کارایی سخت افزار جدید و یکپارچگی بیشتر بین سخت افزار و نرم افزار منجر به بهبود 20 درصدی می‌شود که پورتر ادعا می‌کند طولانی ترین عمر باتری را در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ارائه می‌دهد.

در آزمایش، S23 همچنین طولانی‌ترین زمان روشن شدن صفحه نمایش را با هر بار شارژ نسبت به گوشی‌هایی که اخیراً آزمایش کرده‌ایم، تقریباً هشت ساعت ارائه کرد. پیشی گرفتن از دستگاه‌های رقیب با باتری‌های مشابه با ظرفیت حداقل نیم ساعت.

نرم افزار سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

نرم افزار سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

  • اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
  • چهار سال سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی
  • قابل سفارشی سازی و با ویژگی‌های خوب

سامسونگ در ساخت بهترین گوشی‌های اندرویدی برای پشتیبانی از به‌روزرسانی، پیشرو در کلاس است، و قول می‌دهد که چهار سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی در سری Galaxy S23 ارائه شود. با هر سه دستگاه در حال اجرا بر روی جدیدترین اندروید 13 با لباس One UI 5.1 خود شرکت  خارج از جعبه.

برای دارندگان گلکسی فعلی سامسونگ باید تجربه‌ای آشنا به نظر برسد، آیکون‌های squircle و سبک گرافیکی عموماً مسطح به‌عنوان استاندارد، همراه با چند افزودنی جدید که به نظر می‌رسد روی همکاری، راحتی و امنیت تمرکز دارند.

Samsung Notes اکنون به سازندگان هم‌زمان اجازه می‌دهد تا در یک سند واحد به صورت مشترک کار کنند، روال‌ها و حالت‌ها را می‌توان متناسب با سناریوهای مختلف تنظیم کرد تنظیمات را متناسب با آن تنظیم کرد و داشبورد حفظ حریم خصوصی ارتقا یافته باید ابهام را در مورد میزان امنیت دستگاه شما برطرف کند.

Air Command و Air Gestures به عنوان بخشی از تجربه S Pen باقی می‌مانند و توانایی کنترل دوربین، ترجمه متن و برش و چسباندن محتوای روی صفحه را فوراً با اقدامات ساده مبتنی بر قلم ارائه می‌دهند، اگرچه کنترل‌های دوربین به طور خاص نیاز به کار دارند.

در حالی که One UI مطابق سلیقه همه نخواهد بود، اما منحصر به فرد است، نسبتاً قابل تنظیم است و سطحی از جلا را نشان می‌دهد که از راه اندازی اولیه تا استفاده روزمره مشهود است و در جای دیگر به سختی می توانید آن را پیدا کنید. آیا می‌خواهید به جای اینکه رمز عبور خود را تایپ کنید، یک کد QR را برای اتصال به Wi-Fi اسکن کنید؟ انجام شده. آیا می‌خواهید وقتی دستگاه شما کاهش عملکرد را احساس می‌کند، به‌طور خودکار راه‌اندازی مجدد شود؟ یک ضامن برای آن وجود دارد. آیا می خواهید دو نمونه از یک برنامه پیام رسانی را که به حساب های مختلف وارد شده اند به طور همزمان اجرا کنید؟ یک گزینه برای آن نیز وجود دارد.

در حالی که درپوش قلم S با رنگ بدنه انتخابی شما مطابقت دارد، بقیه قلم سیاه است، صرف نظر از رنگ مورد علاقه شما.

 

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت