سلامت باتری آیفون و آنچه باید بدانید

بازدید: 539 بازدید

ارزش یک گوشی آیفون به سلامت باتری و عمر مفید آن است. از همان اولین آیفون، کاربران نکاتی را مبادله می‌کردند که چگونه سلامت باتری و طول عمر باتری آیفون را در طول زمان بهینه کنند تا با هر بار شارژ، عملکرد بیشتری داشته باشند. ما چیزهای زیادی در مورد باتری‌های تلفن از کار کردن با یکدیگر برای دوام بیشتر آیفون یاد گرفتیم، اما در نهایت، مهم است که بدانید چه زمانی باتری آیفون خود را تعویض کنید.

به همین دلیل است که اپل ویژگی سلامت باتری آیفون را معرفی کرد که در تنظیمات دستگاه iOS تبدیل به یک مشکل شده است. در این مقاله، ویژگی سلامت باتری، نحوه دریافت بهترین عملکرد باتری آیفون و زمان تعویض باتری آیفون را بررسی می‌کنیم.

سلامت باتری آیفون چیست؟

iPhone Battery Health یک ویژگی اضافه شده در iOS نسخه 11.3 است که در سال 2018 منتشر شد. اگر گوشی شما هنوز نسخه 11.3 یا بالاتر نیست، وقت آن رسیده است که نرم افزار خود را به روز کنید. ویژگی Battery Health را می‌توان در منوی تنظیمات پیدا کرد و اطلاعات اولیه و مفیدی در مورد سلامت کلی و عملکرد باتری آیفون به شما می‌دهد.

از داشبورد iPhone Battery Health، می‌توانید باتری گوشی خود را برای کمک به بهینه‌سازی عملکرد و شناسایی زمان مناسب برای تعویض باتری آیفون خود پیگیری کنید.

سه مورد داشبورد در ابزار سلامت باتری شما عبارتند از: حداکثر ظرفیت، حداکثر قابلیت عملکرد و بهینه‌سازی شارژ باتری

حداکثر ظرفیت

حداکثر ظرفیت، کارایی باتری شما از زمانی است که گوشی شما از کارخانه خارج شده است. باتری‌ها معمولاً با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و این توضیح می‌دهد که چرا باتری تلفن قدیمی شارژ کمتر و کمتری را در خود نگه می‌دارد.

عملکرد بهینه تلفن بین 100٪ تا 80٪ حداکثر ظرفیت است.

حداکثر قابلیت عملکرد

در بیشتر مواقع، این شامل پیامی می‌شود که می‌گوید آیفون شما می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. گاهی اوقات، اگر اخیراً تصادفی را تجربه کرده باشید، ممکن است پیامی ببینید که باتری شما قادر به ارائه حداکثر توان لازم نیست. پیام دوم به این معنی است که تلفن شما به طور خودکار مدیریت عملکرد را روشن کرده است و باتری باید به زودی تعویض شود.

شارژ باتری بهینه شده

غیرفعال کردن این گزینه به منظور محافظت از باتری و افزایش طول عمر کلی باتری، از شارژ بیش از 80 درصدی گوشی شما جلوگیری می‌کند. اگر تلفن شما بیشتر اوقات در حال شارژ است، و اگر می‌خواهید یک شبه شارژ شود، این گزینه ایده‌آل است، اما اگر قصد سفر دارید و در هنگام خروج نیاز به شارژ 100 درصدی دارید، ممکن است خاموش شود.

چگونه سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنیم؟

  • Battery Health < Settings

با رفتن به تنظیمات آیفون می توانید داشبورد سلامت باتری آیفون خود را پیدا کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تا Battery Health را ببینید و این گزینه را انتخاب کنید. این اطلاعات اولیه را به شما نشان می دهد و می توانید برای بررسی بیشتر یا تغییر تنظیمات عملکرد باتری خود ضربه بزنید.

آیا 75 درصد به طور کلی سلامت باتری خوب است؟

بله و خیر

هنگامی که به صفحه سلامت باتری خود نگاه می‌کنید، بارزترین عامل درصد حداکثر ظرفیت است. 100% کاملاً تازه کارخانه است و آیفون‌ها می‌توانند با باتری‌هایی تا 80% عملکرد بسیار خوبی در حداکثر ظرفیت کار کنند.

اگر سلامت باتری آیفون شما به 75 درصد یا کمتر کاهش یافته باشد، همچنان عملکرد خوبی خواهد داشت. با این حال، می‌توانید انتظار تخریب بیشتر را داشته باشید و ممکن است در آینده نزدیک شاهد اعداد کمتر و عملکرد بدتر باشید.

درصد سلامت باتری برای جایگزینی باتری آیفون

با چند درصد سلامت باتری باید باتری آیفون خود را تعویض کنید؟ شما شاهد کاهش قابل توجهی در عملکرد بین 75 تا 60 درصد خواهید بود.

اگر درصد سلامت باتری آیفون شما در طول مدت گارانتی شما. معمولاً حدود یک سال – به زیر 80٪ کاهش یابد، اپل باتری را تعویض می کند.

باتری آیفون چقدر می تواند دوام بیاورد؟

یک باتری جدید آیفون با ظرفیت 100 تا 80 درصد، بسته به نحوه استفاده از آن، می تواند 8 تا 20 ساعت شارژ نگه دارد. اگر در جیب خود بنشینید، می تواند تمام روز دوام بیاورد. با انجام بازی ها و فیلم ها، تقریباً یک سوم از روز بدون منبع تغذیه دوام می‌آورد.

معمولاً حدود دو سال طول می کشد تا شاهد کاهش قابل توجهی در عملکرد باتری آیفون باشید. آیفونی که به آرامی و با مراقبت خوب از باتری استفاده شده باشد، می‌تواند تا پنج سال روی باتری اصلی خود بماند، و استفاده زیاد یا شارژ مداوم می‌تواند نیاز به تعویض زودهنگام باتری آیفون داشته باشد.

نکاتی برای افزایش عمر و طول عمر باتری آیفون

چگونه می‌توان عملکرد باتری آیفون را به حداکثر رساند؟

  • از به حداکثر رساندن چرخه شارژ خودداری کنید

طبق گفته اپل، پس از تقریباً 500 چرخه شارژ، آیفون ها تنها تا 80 درصد از ظرفیت باتری اصلی خود را حفظ می کنند. زمانی که 100 درصد باتری آیفون خود را مصرف می‌کنید، یک چرخه شارژ را پشت سر می گذارید. برای مثال، دیروز 50 درصد و امروز 50 درصد دیگر را مصرف کرده اید.

بنابراین، به طور کلی، هرچه کمتر از آیفون خود استفاده کنید، چرخه‌های شارژ کمتری را پشت سر می گذارید و باتری بیشتر دوام می آورد. حتی بدون استفاده از اپلیکیشن می توانید بررسی کنید که آیفون شما چند چرخه باتری را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، شارژ کامل یا خالی نگه داشتن دستگاه می‌تواند بر سلامت باتری آیفون شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل باید سعی کنید تا حد امکان باتری دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید تا سلامت باتری آیفون خود را حفظ کنید.

  • ویژگی های استفاده نشده را خاموش کنید

برای استفاده از چرخه های شارژ کمتر و حفظ سلامت باتری آیفون خود، باید هر ویژگی را که مطلقاً به آن نیاز ندارید خاموش کنید. اینها می‌توانند شامل ویژگی‌های پرقدرت مانند بازخوانی برنامه پس‌زمینه، بلوتوث، تنظیمات مکان، و اعلان‌های فشاری باشند که همه آن‌ها را می‌توانید در برنامه تنظیمات پیدا کنید.

این تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید در طول عمر باتری آیفون خود صرفه‌جویی کنید تا از شارژ کامل باتری حداکثر استفاده را ببرید. همچنین می توانید روشنایی آیفون خود را کاهش دهید، نوتیفیکیشن های کمتری را فعال کنید تا از بیدار شدن دائمی صفحه قفل شما جلوگیری شود و اگر آیفون شما این ویژگی را دارد، صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کنید.

  • آیفون خود را برای مدت طولانی بدون شارژ رها نکنید

سلول‌های باتری که باتری‌های لیتیوم یونی را تشکیل می‌دهند، طول عمر محدودی دارند، به این معنی که اگر می‌خواهید از مزایای دستگاه خود استفاده کنید، باید مراقب باتری آیفون خود باشید.

یکی از بزرگترین قاتل باتری گوشی‌های هوشمند این است که اجازه دهید آن به طور کامل خالی شود. این به این دلیل است که وقتی یک سلول باتری خالی می‌شود و برای مدت طولانی به همان حالت باقی می ماند، ممکن است وارد حالت تخلیه عمیق شود و دیگر هرگز کار نکند.

خوشبختانه، باتری‌های آیفون همچنان مقداری شارژ ذخیره می‌کنند، حتی در صورت خاموش بودن برای جلوگیری از این مشکل. اما اگر آیفون شما از بین رفت، باید به خاطر داشته باشید که در اسرع وقت دوباره آن را شارژ کنید. برای جلوگیری از این امر، از حالت کم مصرف آیفون خود در زمانی که باتری 20 درصد یا کمتر است استفاده کنید تا عمر باتری آن را تا زمانی که بتوانید به یک پریز دسترسی پیدا کنید افزایش دهید.

  • آیفون خود را یک شبه شارژ نگذارید

بسیاری از مردم گوشی های خود را یک شبه شارژ می کنند زیرا راحت ترین گزینه است. با این حال، شارژ یک شبه گوشی شما می تواند بد باشد زیرا شارژ بیش از حد یک آیفون مانند این می تواند منجر به خراب شدن باتری و کاهش عمر گوشی شما شود.

شارژ بیش از حد مکرر به باتری شما آسیب می زند زیرا جریان بیشتری را به سلول های در حال حاضر پر وارد می کند که برای نگهداری آن ها طراحی شده است. همچنین به این معنی است که آیفون شما بیشتر شب را با 100 درصد شارژ می گذراند که برای سلامت باتری آن مضر است.

خوشبختانه، یک ویژگی داخلی و بهینه شارژ باتری برای کمک به حفظ سلامت باتری آیفون شما وجود دارد. می‌توانید آن را با رفتن به تنظیمات > باتری > سلامت و شارژ باتری و تغییر گزینه بهینه‌سازی شارژ باتری فعال کنید. اگر هر روز تقریباً در زمان مشخصی گوشی خود را از شارژ خارج کنید، آیفون شما این الگو را یاد می‌گیرد و تا زمانی که به آن نیاز دارید از شارژ 100 درصدی خودداری می‌کند.

  • از شارژ و استفاده همزمان از گوشی خودداری کنید

نگاه کردن به برخی از پیام ها و مدتی پیمایش در رسانه های اجتماعی هیچ ضرری ندارد. با این حال، هنگام شارژ کردن آیفون خود، از شرکت در یک جلسه بازی طولانی مدت خودداری کنید.

مخصوصاً بازی های چند نفره باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شما می شوند. شارژ همزمان دستگاه فقط مشکل را بدتر می کند و بر سلامت باتری آیفون شما در دراز مدت تأثیر می گذارد.

بنابراین، بهتر است از قبل کمی برنامه ریزی کنید و دستگاه خود را به اندازه کافی شارژ کنید تا از باتری آیفون خود مراقبت کنید. به علاوه، به هر حال در دست گرفتن و استفاده صحیح از آیفون داغ ناراحت کننده است.

  • فقط از شارژرهای رسمی اپل استفاده کنید

بسیاری از شرکت های بی پروا شارژرهای آیفون با کیفیت پایین تولید می کنند. در حالی که آنها هنوز هم می توانند دستگاه شما را شارژ کنند، این شارژرها توسط اپل تایید نشده اند، به این معنی که کیفیت و سازگاری یکسانی با باتری آیفون شما ندارند.

فقط برای ایمنی خود و سلامت باتری آیفون خود از لوازم جانبی تایید شده توسط اپل استفاده کنید. برخی از این موارد تایید شده رسمی شامل بهترین کابل های لایتنینگ برای شارژ آیفون شما می شود. آنها به محافظت در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه کمک می کنند، که در غیر این صورت می تواند باعث آسیب به شما یا آسیب به اجزای داخلی تلفن، از جمله باتری شود.

  • از تغییرات شدید دما اجتناب کنید

ایمن نگه داشتن آیفون در برابر دمای شدید به دستگاه شما کمک می کند تا تمام طول عمر خود را بدون آسیب به اجزای اصلی سپری کند. بنابراین، توجه به این اقدام می تواند به حفظ سلامت باتری آیفون شما کمک کند.

دمای بسیار پایین می تواند باعث کوتاه شدن عمر باتری شود و بر توانایی باتری برای نگه داشتن شارژ تأثیر بگذارد یا به طور کلی از کار بیفتد. از سوی دیگر، اوج‌های بسیار زیاد می‌توانند برای همیشه از استفاده از برخی از ویژگی‌های گوشی مانند ایجاد ترک در خود دستگاه جلوگیری کنند که می‌تواند بر عملکرد کلی باتری تأثیر بگذارد.

  • روی قاب آیفون خود سرمایه گذاری کنید

همه ما احتمالا در مقطعی آیفون های خود را رها کرده ایم. اگرچه سپر سرامیکی آیفون به دوام دستگاه کمک می کند، اما همچنان داشتن قاب امن تر است. ضربه های مکرر بر روی سطوح سخت به طور اجتناب ناپذیری به آسیب اجزای داخلی در طول زمان کمک می کند که بر سلامت باتری آیفون شما تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، برای حفظ سلامت باتری آیفون خود، آن را از محیط های گرد و غبار یا کثیف دور نگه دارید. این می تواند به دلیل تجمع ذرات گرد و غبار و کثیفی روی کنتاکت های باتری، عمر باتری را کوتاه تر کند.

استفاده از یک قاب محافظ می تواند با به دام انداختن زباله ها قبل از ورود به دستگاه شما، به محافظت از پورت های آیفون شما کمک کند. علاوه بر این، یک قاب خوب آیفون می‌تواند از آیفون شما در برابر مشکلات دیگری مانند شکستگی صفحه نمایش و آسیب آب محافظت کند.

در عین حال، اطمینان حاصل کنید که قاب گوشی آیفون شما را آویزان نمی کند، که ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آن شود و بر سلامت باتری آن تأثیر منفی بگذارد. در صورت لزوم، هنگام شارژ دستگاه خود، قاب آیفون خود را بردارید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

  • به آخرین نسخه iOS به روز رسانی کنید

یک راه کلیدی برای حفظ سلامت باتری آیفون، به روز رسانی سیستم عامل دستگاه است. با گذشت زمان، آیفون شما به روز رسانی های نرم افزاری را دریافت می کند که سرعت و عملکرد آن را بهبود می بخشد. این باعث می شود باتری در دراز مدت در شرایط خوبی قرار گیرد.

علاوه بر این، این به‌روزرسانی‌ها اغلب دارای ویژگی‌های جدید صرفه‌جویی در باتری هستند که می‌توانید از آنها لذت ببرید. برای مثال، معرفی Screen Time در یکی از به‌روزرسانی‌ها به شما کمک می‌کند تا میزان زمانی را که کاربران در دستگاه‌های خود صرف می‌کنند و برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند، ردیابی کنید. سپس کاربران می توانند عادات روزانه خود را تنظیم کنند تا مطمئن شوند که زمان زیادی را صرف تلفن خود نمی کنند.

  • قبل از ذخیره کردن آیفون، باتری را تا 50 درصد شارژ کنید

نکته نهایی ما در مورد آیفونی که قصد دارید در فضای ذخیره سازی نگه دارید اعمال می شود. وقتی یک آیفون جدید می‌خرید، دیگر نیازی به دور انداختن آیفون قدیمی نیست. نگه داشتن یک دستگاه کاربردی به عنوان پشتیبان یکی از راه های سازگار با محیط زیست برای جلوگیری از تبدیل شدن آیفون قدیمی به زباله های الکترونیکی است.

اما حفظ سلامت باتری آیفون شما ضروری است. در غیر این صورت، دفعه بعد که آن را از کشو بیرون می آورید، ممکن است خود را با یک دستگاه غیر کارآمد بیابید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که باتری آیفون خود را تا حدود 50 درصد شارژ کنید و برای جلوگیری از مصرف باتری قبل از ذخیره آن، آن را خاموش کنید. سپس، اگر می‌دانید در این بین از آن استفاده نمی‌کنید یا آن را شارژ نمی‌کنید، یادآوری کنید تا هر شش ماه یک بار آیفون را تا 50 درصد شارژ کنید.

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت